fredag 26. oktober 2012

M I N I M A L I S M E


De fleste av oss har for mye TING!
Mange av tingene er det som gjør et hus til et hjem, 
men en del er rett og slett og rot, og overflødig, er det ikke?



Jeg er lite knyttet til ting (som ikke har affeksjonsverdi),
og elsker rene overflater og vegger uten altfor mye inntrykk. 
Likevel fylles det opp mer enn jeg egentlig vil, fordi det er 'koselig'.
Derfor blir jeg fascinert av bilder som dette, og vakkert i mine øyne. 
( a h h             t h e            f l o o r s  ....)

 Bilder: Bobedre

Ikke glem giveawayen da!
F I N   F R E D A G!

-----------------------------
Love minimalisme in theory -
and get inspired by pics like these.

11 kommentarer:

Myke minutter sa...

Ah, kjenner meg så igjen i det du sier! Jeg har en tendens til å akkumulere ting, mens egentlig er det jo best med "clean & simple spaces" for sinnsroens skyld. Min minimalistiske mann er sånn sett en fin motvekt til "hamsteren" meg, hihi. Ses snart :) Klemmer

Lobeliadamen sa...

Ja er jo enig da men dette var da "litt" for sterilt ...eller?.....
Syns hjemmet ditt er knallfint, Heidi. Kom igjen i Lobelia-heimen - der råder det fullstendig kaos - EVERY DAY!!!!!!!!!!!!!!

God helg! :-)
Klem klem

Fru Fjeldhammer sa...

Elsker det og skulle gjerne hatt en stil, men jeg faller for fristelsen for fine ting, så det blir litt vanskelig!

Ha en fin helg..
klem

Kreativ-i-tet Ann Merete sa...

Jeg merker jeg trekkes mot bilder med minimalistisk stil, svart/hvitt og få farger. Hjemme er det som om jeg ikke helt klarer å gjennomføre den stilen, det har nok mye å gjøre med at jeg elsker ting og liksom aldri klarer å kvitte meg med noe som helst. *skjerpe seg*!

Håper du får en deilig helg med bare kos & glede! :)

Klem fra Ann Merete

Alexandra sa...

Så skönt avskalat. Önskar att man hade det så ibland!!
Kram Alexandra

Sukkertøy for øyet sa...

God ettermiddag :)
...Ahhh...elsker gulvene!!!!
Fantastisk følelse i bildene!
Kaldt, men ikke kaldt.. Om du skjønner hva jeg mener!

...jeg er en sånn person som knytter meg til tingene mine jeg da..ikke bra -ler-
Som jeg svarte da en journalist spurte meg om jeg byttet ut ting ettersom jeg så ofte shoppet på loppemarkeder og i bruktbutikker.. "Nei, jeg bytter aldri (les:nesten aldri) ut ting, jeg bare fyller på" :p

En dag ser jeg vel at det kanskje er for fullt her og jeg m å velge ut ting som skal være fremme..Men frem til da får det bare være sånn!

Elsker rene linjer hos andre, men jeg klarer ikke å ha det slik. Maximalisten Ida :)

Takk for at du deler med oss Fru Fly!!!

Alltid fint å titte innom deg :)

Unknown sa...

Dette er veldig vakkert i mine øyne og, men det blir litt lite personlig, og jeg er alt for svak for shopping, desverre... det resulterer jo i at jeg har alt for mye som fyller hus, skuffer og skap - i tillegg til det som står fremme:))

Dessuten har jeg en mann som ikke er så fan av at det blir for hvitt og for lite ting, og han bor jo her han og, må nesten få bestemme litt:)

Ha en fin fin kveld:)

Unknown sa...

Så vakkert! ♥

Kos deg masse i Oslo.

Vicky

Min Lykke sa...

Akkurat slik er jeg. Ønsker et renere uttrykk men får det ikke til - alltid lyst på nye ting og bytter ikke ut noe av det jeg har. Så må jeg ta noen raptuser innimellom for å rydde:)
Blir stressa av for mange ting egentlig!
Nydelig inspirasjon du har funnet frem!!
God helg!
Klem fra Kristin

deconordic sa...

De gulvene var helt fantastiske!! Litt tomt interiør ellers i mine øyne, men mange superlekre detaljer. Stolen for eksempel. Nice!

God søndag :)

Ellinor sa...

Jeg samler på alt for mye :/ Ligger til familien.. men er en herlig blanding av minner og søppel, hehe :)